Τι κάνω όταν ο μαθητής δεν με προσέχει;

Υπάρχουν πολλές στιγμές που ένα παιδί / μαθητής διασπάται και δεν παρακολουθεί. Είναι ακόμα πιο εύκολο μάλιστα όταν υπάρχει μια διάγνωση ΔΕΠ ή ακόμα καλύτερα ΔΕΠ-Υ όπου το παιδί παρουσιάζει δυσκολία συγκέντρωσης, άλλωτε μαζί και υπερκινητικότητα. 

Τι κάνω, όμως, όταν ένας μαθητής δεν με προσέχει; 

Υπάρχουν διάφορες στρατηγικές...
 

  • Ζητώ να επαναλάβει αυτό που μόλις είπα - όχι με τρόπο επικριτικό, αλλά με ενδιαφέρον.
  • Στέκομαι δίπλα του υπενθυμίζοντάς του ότι η προσοχή του είναι εδώ.
  • Σηκώνομαι από την καρέκλα και ξεκινώ να περπατώ στην αίθουσα - η κίνηση προκαλεί την προσοχή.
  • Δίνω στο μαθητή μια άσκηση να εκτελέσει μόνος του.
  • Προσκαλώ την προσοχή του παρουσιάζοντας ένα σύντομο βίντεο.
  • Βρίσκω τι ενδιαφέρει το μαθητή και αναφέρω κάτι σχετικά με αυτό.
  • Αφαιρώ διάφορους διασπαστικούς παράγοντες π.χ. μια αφίσα.
  • Προτείνω στο μαθητή να κινηθεί - προς τουαλέτα ή να βοηθήσει στην τάξη.
  • Σχηματίζω ομάδες και παίζουμε όλοι μαζί.
  • Διδάσκω μέσω παιχνιδιού.
  • Προσκαλώ το μαθητή να γίνει δάσκαλος.
  • Επιβραβεύω τους μαθητές που προσέχουν.


Να θυμόμαστε πως...
Ορισμένες φορές είναι οι μαθητές που βαριούνται και άλλες φορές είναι ο δάσκαλος βαρετός. Παροτρύνετε τους μαθητές σας να σας προσέχουν.