Ορισμένες φορές εμφανίζεται δυσκολία στο θέμα αποχωρισμού της πιπίλας. Συνήθως τα παιδιά δεν την αποχωρίζονται με τίποτα, κι αν αυτό συμβεί ξεσπούν σε κλάματα και προκαλούν ταραχή.
Γιατί τα παιδιά δεν αποχωρίζονται την πιπίλα τους;
Τα παιδιά συνεχίζουν και χρησιμοποιούν την πιπίλα ακόμα και σε μεγαλύτερη ηλικία λόγω αισθητηριακής ανάγκης. Η στοματική αναζήτηση ξεκινά από το θηλασμό. Μεγαλώνοντας είναι ένα από τα πρώτα στάδια αναζήτησης και αντίληψης του κόσμου. Τα μικρά παιδιά τοποθετούν τα αντικείμενα στο στόμα προκειμένου να τα επεξεργαστούν. Αργότερα, όμως, η ανάγκη αυτή μειώνεται με τη βοήθεια άλλων αισθήσεων όπως η αφή και η όσφρηση. Η ανάπτυξη των γνωστικών δεξιοτήτων συμβάλλει επίσης σημαντικά στην επεξεργασία των περιβαλλοντικών ερεθισμάτων. Ως εκ τούτου, η ανάγκη για στοματική αναζήτηση αντικαθίσταται από πληθώρα άλλων δραστηριοτήτων.
Πότε είναι η κατάλληλη ηλικία αποχωρισμού της πιπίλας;
Η ηλικία διαφοροποιείται βάση των αναγκών του παιδιού. Είναι επιθυμητό το παιδί να έχει αυξημένη αντίληψη, να κατανοεί τα δρώμενα του περιβάλλοντος και να έχει όρεξη για επικοινωνία. Μια ενδεικτική ηλικία για να αποχωριστεί ένα παιδί την πιπίλα είναι κοντά στην ηλικία των 2 ετών.
Υπάρχει τρόπος για σταδιακή και αποτελεσματική αφαίρεση της πιπίλας;
Ας αναζητήσουμε, αρχικά, τους λόγους που χρειάζεται να σταματήσει η χρήση της πιπίλας:
Αντιλαμβάνοντας τους λόγους που χρειάζεται ένα παιδί να αποχωριστεί την πιπίλα του, κρίνεται και η αμεσότητα στη παρέμβαση αποχωρισμού. Η αφαίρεση της πιπίλας γίνεται συνήθως σταδιακά. Στη συνέχεια, παρεμβαίνουν και άλλοι τρόποι που ενισχύουν την προσπάθεια αποχωρισμού.