Παιχνίδια μίμησης | Πώς μαθαίνουν τα παιδιά μέσα από αυτά;

 

Μέσα από τη διαδικασία της μίμησης τα μικρά παιδιά καλλιεργούν τις δεξιότητές τους, μαθαίνουν να συμπεριφέρονται και να εκφράζονται. Γι’ αυτό και μιμούνται συνέχεια τους γονείς, τους παππούδες, τους εκπαιδευτικούς, τα μεγαλύτερα παιδιά της οικογένειας. Τι μαθαίνουν όμως πραγματικά μέσα από τη μίμηση και πώς μπορούμε να τη μετατρέψουμε σε εργαλείο μάθησης;

Μιμούμαστε με αντικείμενα:

Χρησιμοποιούμε απλά, καθημερινά αντικείμενα του σπιτιού και μιμούμαστε τις ενέργειές τους. Με το πιρούνι ταΐζουμε την κούκλα του παιδιού, όπως θα το χρησιμοποιήσουμε για να φάμε το φαγητό μας. Με το σεντόνι σκεπάζουμε το αρκουδάκι, όπως θα σκεπαστούμε εμείς στο κρεβάτι μας.

Μιμούμαστε με παιχνίδια:

Παίζουμε με αγαπημένα παιχνίδια. Σπρώχνουμε το αμαξάκι πάνω στον δρόμο και κάνουμε πως οδηγάμε, τοποθετούμε τουβλάκια το ένα πάνω στο άλλο και χτίζουμε έναν μεγάλο πύργο. Το παιδί θα ακολουθήσει αμέσως την ενέργεια και θα μιμηθεί τις κινήσεις μας, συνεχίζοντας το παιχνίδι.

Μιμούμαστε με «λάθος» αντικείμενα:

Διαλέγουμε τα «λάθος» αντικείμενα και δημιουργούμε ένα νέο παιχνίδι μίμησης. Τα κουτάλια μπορούν να μεταμορφωθούν σε μπαγκέτες και τα μπολ σε τύμπανα. Αρχίζουμε να κάνουμε ήχους με το χτύπημα και να τραγουδάμε το αγαπημένο μας τραγούδι. Το παιδί μιμείται τις κινήσεις μας και αναπτύσσει τη φαντασία του για το παιχνίδι.

Μιμούμαστε με ενέργειες:

Παρέα με τα παιδιά, παίζουμε με τα κουζινικά κάνοντας ολόκληρες συνταγές και σερβίροντας το φαγητό. Στο τέλος του παιχνιδιού, προτείνουμε αυτή η συνταγή να γίνει και στην πραγματικότητα. Η δράση μεταφέρεται στην κουζίνα, με πραγματικά υλικά και σκεύη. Ακολουθούμε τη συνταγή και μιμούμαστε τις κινήσεις και τις ενέργειες που ήδη κάναμε στο παιχνίδι μας.

Μιμούμαστε τον ηθοποιό: 

Χρησιμοποιούμε τον καθρέφτη και παίζουμε παράσταση με τους αγαπημένους μας ήρωες. Μιμούμαστε συναισθήματα που μπορούμε να βιώσουμε καθημερινά. Καθόμαστε δίπλα δίπλα με τα παιδιά κοιτάζοντας τον καθρέφτη, αλλάζοντας φατσούλες και συναισθήματα, διασκεδάζοντας. Κάνουμε «τον χαρούμενο Μίκυ – όταν συναντάει τους φίλους του», «την ενθουσιασμένη Άριελ – όταν περπατάει», «τον φοβισμένο Ντάμπο – όταν πρέπει να πετάξει».

Μιμούμαστε με βαθμό δυσκολίας:

Παίρνουμε τον ρόλο της δασκάλας γυμναστικής, φοράμε την αγαπημένη μας φόρμα και βγαίνουμε στον κήπο. Κάνουμε 2 με 3 διαφορετικές κινήσεις, «τεντώνουμε τα χέρια, πηδάμε ψηλά, ακουμπάμε τα γόνατα» και στη συνέχεια αυτές οι κινήσεις θα πρέπει να γίνουν από το παιδί. Ταυτόχρονα με τη μίμηση απαιτούνται συγκέντρωση και προσοχή, για να γίνουν όλες οι κινήσεις σωστά και να θυμόμαστε τα βήματα που ακολουθούν.

Μιμούμαστε το παιδί μας: 

Αλλάζουμε τους ρόλους και τώρα εμείς μιμούμαστε το παιδί μας. Εκείνο διαλέγει το τραγούδι που αγαπάει και εμείς κάνουμε το χορευτικό που μας υποδεικνύει. Χορεύουμε και τραγουδάμε όλοι μαζί διασκεδάζοντας. Μαθαίνουμε παρέα πόσο όμορφο είναι να δείχνει σε κάποιον πράγματα που γνωρίζει και πόσο έχει μεγαλώσει, ώστε τώρα, με τη σειρά του, να βοηθήσει τα μικρότερα μέλη της οικογένειας

 

www.boommag.gr